Погода: Мошни C Графік роботи: Пн-Чт: 8.00 - 17.15, Пт: 8.00 - 16.00 (Обідня перерва: 13.00 - 14.00)
Інформація / Устименко Олег / Новини освіти 24 чер 2018 18:35

У МОН назвали ТОП-6 найтиповіших помилок, яких може уникнути вступник під час створення електронного кабінету та подання заяв

У МОН назвали ТОП-6 найтиповіших помилок, яких може уникнути вступник під час створення електронного кабінету та подання заявРеєстрація на неіснуючу або заборонену пошту, розбіжності даних в атестаті та сертифікаті ЗНО, завантаження файлів у великому розмірі – ці помилки є одними з найтиповіших під час подачі вступниками документів в електронному вигляді.

Про це розповіла Оксана Бєлік, директор ДП «Інфоресурс» (підприємство є адміністратором Єдиної державної електронної бази з питань освіти, через яку відбувається реєстрація електронних кабінетів вступників).

Зокрема, Оксана Бєлік називає такі ТОП-6 найтиповіших помилок:

– Вступники намагаються реєструвати кабінет на неіснуючу або заборонену в Україні адресу електронної пошти. Крім прямих заборон mail.ru, yandex.ru та інших блокуються ресурси bk.ru, mail.ua, yandex.ua. Також через неуважність вступники можуть плутати літери або цифри в адресі своєї скриньки. Тому, по-перше, будьте максимально уважні під час заповнення форми, а, по-друге, використовуйте для реєстрації пошту, точно дозволену в Україні, наприклад ukr.net, i.ua, gmail.

– Ще одна поширена ситуація – коли в шкільному атестаті та сертифікаті ЗНО не співпадають дані вступника: ПІБ та/або дата народження тощо. Якщо в документах є такі розбіжності, то створити електронний кабінет неможливо. Тобто вступнику варто заздалегідь порівняти дані у сертифікаті та атестаті. У разі виявлення розбіжностей (помилок) одразу зверніться: якщо в атестаті – до школи, якщо в сертифікаті ЗНО – до відповідного регіонального центру оцінювання якості освіти.

– Якщо ви маєте пільги (спеціальні умови) для вступу, то скористатися ними можна тільки у разі подачі документів у паперовій формі. У такому разі не потрібно реєструвати електронний кабінет, звертайтеся до приймальної комісії вишу. Подані через електронний кабінет заяви не розглядаються для вступу за пільгами. Більше про це є в наказі МОН №1378 від 13.10.2017 року «Про затвердження деяких нормативно-правових актів з питань прийому на навчання до закладів вищої освіти».

– У системі електронного вступу існують вимоги до формату та розміру фото і сканкопій документів, які завантажують вступники. Будь ласка, перед завантаженням переконайтеся, що документи збережені в форматах JPG (JPEG, PNG), максимальний розмір кожного файлу – до 1 Мб.

– Щодо сільського коефіцієнта. Цього року він діє лише для вступників, які зареєстровані в селах не менше 2 років до подання заяв про вступ та які в рік вступу здобули повну загальну середню освіту в школах на території сіл. Цей коефіцієнт не поширюється на селища міського типу. На сьогодні у системі ЄДЕБО відсутня можливість видалення/редагування довідки про реєстрацію у сільській місцевості. Тобто перед її завантаженням вступнику треба переконатися, що вона відповідає встановленому зразку (Додаток №13 до постанови від 2 березня 2016 р. № 207 «Про затвердження Правил реєстрації місця проживання та Порядку передачі органами реєстрації інформації до Єдиного державного демографічного реєстру». Також наголошую, що після подання першої заяви інформацію в кабінеті змінити неможливо, тому переконайтеся у її коректності до подання заяви.

– Особливо уважним також варто бути під час вибору конкурсної пропозиції та встановленні пріоритетності заяв для вступу на бюджетні місця. Адже, як було зазначено у попередньому пункті, після подання першої заяви нічого змінити неможливо. Пам’ятайте, що на бюджет можливо подати не більше як 7 заяв на максимум 4 спеціальності. Кількість заяв, яку можна подати на навчання за контрактом, не обмежується.

Також очільниця ДП «Інфоресурс» нагадала, що перший і останній дні реєстрації та подачі документів зазвичай є найбільш проблемними – система перевантажується через велику кількість одночасних звернень.

«Тож, будь ласка, не поспішайте все зробити в перший день та не відкладайте на останній. Часу вистачить всім, адже реєстрація триватиме з 2 липня до 18-ї години 25 липня (24 дні), а подання заяв – з 12 липня до 18-ї години 26 липня (13 днів). Якщо ви маєте запитання щодо вступної кампанії – вже зараз пишіть їх на скриньку [email protected] або [email protected] Також у липні почнуть працювати гарячі телефонні лінії для вступників, а вже зараз на сайті МОН є розділ Вступна кампанія 2018, де розміщуються основні документи, новини, відповіді на поширені питання щодо вступу», – додала вона.

За інформацією Міністерства освіти і науки України
Наверх