Інформація / Лісова Казка / Фотоновини / Новини освіти
05 травня 2018 12:00
ЕКОНОМІЧНЕ ВИХОВАННЯ В ДНЗ "ЛІСОВА КАЗКА" (ФОТО)
Чи потрібно і навіщо дошкільнику економічне виховання? Це питання набуває сьогодні особливої актуальності і вимагає серйозної педагогічної корекції.
Чим більше діти дошкільного віку стикаються із соціальною дійсністю, побутом, тим більше виникає у них питань. Повсякденне життя, сім'я, спілкування з однолітками, нарешті, освітньо-виховна робота в умовах дитячого садка формують досвід, який стає базою для подальшої роботи з економічного виховання.
Вихователь різновікової групи Корнієнко С.М. поглиблено працює над питанням економічного виховання дошкільників. Початкові економічні знання педагог розділила на шість основних тем:
- Моя сім’я;
- Товар;
- Гроші;
- Моя країна;
- Ресурси.
Засвоюючи кожну з тем, дошкільники ознайомлюються із сімейною економікою, закріплюють набуті знання в іграх, отримують уявлення про розмаїття та вичерпність природних ресурсів, починають розуміти, звідки і як з’являється продукт, якими способами реалізовують товар. Діти вчаться оперувати грошима, знають, що вони потрібні для купівлі та продажу. Багаторазово виконуючи різні економічні дії, дошкільники вчаться реалізовувати свої вміння в різних умовах, з різними об’єктами, що сприяє усвідомленню та міцнішому засвоєнню знань.
Світлана Миколаївна використовує в своїй роботі ігри економічної спрямованості, сюжетно-рольові ігри. Заняття з економіки виховують у дітей ощадливість, економність, бережливе ставлення до власних речей тощо. Усі ігри економічної спрямованості, які є частиною спеціальних занять з економіки, математики, ознайомлення з навколишнім світом і природою, також використовуються в повсякденні. Вдома діти із задоволенням грають у такі ігри з батьками.
Сюжетно-рольові ігри передбачають моделювання реальних життєвих ситуацій операції купівлі — продажу, виробництва та реалізації готової продукції. Розвивально-дидактичні та ситуативні ігри надають унікальну можливість сприяти процесу збагачення соціального досвіду дітей, формуванню їхніх ціннісних пріоритетів, адекватному прояву особистісних якостей у непростих, наближених до реального життя ситуаціях. Вихователь може оцінити здатність кожної дитини до конструктивних рішень, самостійного вибору тощо.
Система роботи з економічного виховання сприяє формуванню в кожної дитини економічного мислення, уміння орієнтуватись у нестандартних ситуаціях, проявляти ініціативу та самостійність, бути в майбутньому активними та свідомими учасниками соціально-економічних відносин. Набуття первинного економічного досвіду є підґрунтям для подальшого самостійного його збагачення.
Чим більше діти дошкільного віку стикаються із соціальною дійсністю, побутом, тим більше виникає у них питань. Повсякденне життя, сім'я, спілкування з однолітками, нарешті, освітньо-виховна робота в умовах дитячого садка формують досвід, який стає базою для подальшої роботи з економічного виховання.
Вихователь різновікової групи Корнієнко С.М. поглиблено працює над питанням економічного виховання дошкільників. Початкові економічні знання педагог розділила на шість основних тем:
- Моя сім’я;
- Товар;
- Гроші;
- Моя країна;
- Ресурси.
Засвоюючи кожну з тем, дошкільники ознайомлюються із сімейною економікою, закріплюють набуті знання в іграх, отримують уявлення про розмаїття та вичерпність природних ресурсів, починають розуміти, звідки і як з’являється продукт, якими способами реалізовують товар. Діти вчаться оперувати грошима, знають, що вони потрібні для купівлі та продажу. Багаторазово виконуючи різні економічні дії, дошкільники вчаться реалізовувати свої вміння в різних умовах, з різними об’єктами, що сприяє усвідомленню та міцнішому засвоєнню знань.
Світлана Миколаївна використовує в своїй роботі ігри економічної спрямованості, сюжетно-рольові ігри. Заняття з економіки виховують у дітей ощадливість, економність, бережливе ставлення до власних речей тощо. Усі ігри економічної спрямованості, які є частиною спеціальних занять з економіки, математики, ознайомлення з навколишнім світом і природою, також використовуються в повсякденні. Вдома діти із задоволенням грають у такі ігри з батьками.
Сюжетно-рольові ігри передбачають моделювання реальних життєвих ситуацій операції купівлі — продажу, виробництва та реалізації готової продукції. Розвивально-дидактичні та ситуативні ігри надають унікальну можливість сприяти процесу збагачення соціального досвіду дітей, формуванню їхніх ціннісних пріоритетів, адекватному прояву особистісних якостей у непростих, наближених до реального життя ситуаціях. Вихователь може оцінити здатність кожної дитини до конструктивних рішень, самостійного вибору тощо.
Система роботи з економічного виховання сприяє формуванню в кожної дитини економічного мислення, уміння орієнтуватись у нестандартних ситуаціях, проявляти ініціативу та самостійність, бути в майбутньому активними та свідомими учасниками соціально-економічних відносин. Набуття первинного економічного досвіду є підґрунтям для подальшого самостійного його збагачення.
Олена Максименко