Як домогтися справедливості в разі отримання товару або послуг неналежної якості, - адвокат

Теги:
Як домогтися справедливості в разі отримання товару або послуг неналежної якості, - адвокатПродукти харчування - це тільки одна зі сфер, де можна зіткнутися з неналежною якістю. З такою ж ймовірністю в магазині або на ринку можна купити неякісний товар - наприклад, одяг або техніку.

Про це у своєму блозі пише Адвокат юридичної компанії "Goldmann Group" Андрій Савченко.

"Потрібно пам'ятати, що в цьому випадку є гарантійні терміни, протягом яких продавець повинен або відшкодувати вартість, або замінити на товар належної якості. Наприклад, для мобільного телефону такий термін передбачений гарантійним талоном.

Якщо мова йде, наприклад, про взуття з магазину, що має всі необхідні документи для його реалізації, то при придбанні в кожному товарі повинен бути паспорт, де вказується гарантійний термін. Або в гарантійному талоні, який надається до продукції.

І з неякісним товаром звертатися потрібно в першу чергу в магазин. Там проведуть експертизу цієї пари взуття щоб перевірити, чи був це дефект виробника або винен покупець. Звичайно, завжди є ризики, що перевірять недобросовісно. Але якщо ви не згодні з їх висновком, завжди можна провести незалежну експертизу.

Якщо незалежна експертиза підтвердить, що справа була в дефекті, а не в тому, що ви їх неакуратно носили, можна наймати адвоката і подавати в суд. Для того, щоб щось довести, потрібна квитанція.

Зазначу, що якщо чек або квитанція були втрачені, багато хто думає, що нічого домогтися вже не зможуть. Але це не зовсім так. Якщо це був касовий апарат, ви маєте право вимагати дублікат квитанції. Для цього необхідно згадати дату і час придбання товару і звернутися до касира. Дублікат теж буде документом, який дозволить реалізувати ваші права. Відмовити вам не мають права. Якщо відмовили - потрібно писати заяву, ставити вхідний штамп і можна йти в суд.

Якщо ж той самий одяг або взуття була придбана на ринку, то, щоб чогось досягти, потрібна квитанція, що підтверджує, що таку продукцію реалізував вам приватний підприємець. Ви маєте право вимагати документ на цю продукцію - сертифікат або паспорт. І в цьому документі обов'язково вказується гарантійний термін експлуатації - тобто час, протягом якого виробник несе гарантійне зобов'язання.

Якщо вам не видали касову квитанцію і взагалі відмовляються визнавати той факт, що ви у них купили товар, для того, щоб взагалі не нести ніякої відповідальності, викликайте адміністрацію ринку, співробітників правоохоронних органів для того, щоб вони вимагали документи. Я думаю, що таким шляхом ситуацію вирішити вийде. Але, на жаль, в наших реаліях на ринках подібних документів часто немає.

Ще один аспект, який може зачепити права споживача - неякісна послуга. Наприклад, вам погано відремонтували автомобіль на техстанції. Припустимо, ви здали його на фарбування. Але після завершення робіт ви побачили, що це зроблено неякісно. В такому випадку ви маєте право на те, щоб вам безкоштовно усунули дефекти в розумний термін. Ви маєте право на те, щоб вартість цієї роботи була знижена. Або щоб вам повторно і якісно перефарбували авто. А також ви маєте право розірвати договір, який ви укладали на станції технічного облуговування на підставі того ж акту прийому-передачі, і на відшкодування вартості, якщо ви розумієте, що на цій техстанції роботу краще не виконають.

Спочатку варто спробувати вирішити проблему на місці. Якщо не виходить, то потрібно звернутися до керівника компанії з претензією і вимагати або знизити вартість робіт, або переробити, або відмовитися від послуги. Потрібно вказати причину, по якій ви це робите. Якщо вам не повідомляють, хто керівник, цю інформацію ви можете знайти на підставі тих документів, які у вас є в Єдиному реєстрі підприємств та організацій України. Там буде вказана і юридична адреса компанії, куди і потрібно відправити претензію. Якщо керівник не реагує - ви йдете в суд. Але для того, щоб для суду були докази, потрібно провести автотехнічну експертизу, яка встановить, що автомобіль пофарбований неякісно.

Ще один приклад - машину пофарбували добре з одного боку, але подряпали з іншого. Щоб відстояти свої права в цій ситуації, потрібно звернути увагу на акт прийому-передачі автомобіля, який був складений, коли ви залишали його на техстанції. При поверненні автомобіля в документі є графа про те, що ви не маєте зауважень і претензій. Якщо ви його підпишете, а потім помітите подряпину, то довести щось буде складно. Тому потрібно уважно перевірити все, перш, ніж підписувати такі документи. Якщо ви оглянули авто і є зауваження, їх потрібно вказати в акті, щоб їх усунули або компенсували. Якщо не вийде - відстоювати позицію знову ж доведеться в суді.

Суди по захисту прав споживачів, виходячи з досвіду, стоять на захисті якраз споживачів. У моїй практиці був випадок, пов'язаний з неякісними вікнами. Компанія продала і встановила нашому клієнтові пластикові вікна, які стали виділяти токсичний запах. На скарги клієнта представники компанії відповідали, що вікна ще не висохли, знімали їх і забирали сушити, але запах не зникав. Але міняти вікна на інші відмовлялися. Ми подали в суд, провели експертизу, яка встановила перевищення токсичних норм. І клієнтові в суді компенсували всі витрати на адвоката, на проведення експертизи, матеріальні та моральні збитки.

Ще в одному випадку вирішити проблему з неякісним товаром вдалося без суду. У компанію звернувся клієнт, який купив новий автомобіль. І в ньому постійно з'являлися різні несправності. На станції технічного обслуговування дефекти усували, але через час вони знову з'являлися. Більш того, там спочатку стверджували, що причина могла бути в неякісному паливі, потім називали інші причини.

Ми звернулися з претензією про те, що автомобіль, тобто товар, неналежної якості і зажадали повернути його і відшкодувати вартість. Претензія була перенаправлено дилеру, після чого автомобіль замінили. Цей автомобіль був на гарантійному обслуговуванні, але без претензії вони не реагували."скачать dle 10.4фильмы бесплатно
30-05-2018, 00:00. Переглядів: (142). Коментарів: (0)

Комментарі


Схожі новини