Науковці виявили несподіваний засіб від старіння

Теги:
Науковці виявили несподіваний засіб від старінняНове дослідження американських учених показало, що препарат ламівудин, що застосовується для лікування ВІЛ, може також використовуватися для боротьби з хронічним запаленням і іншими ознаками старіння.

Про це йдеться в прес-релізі на MedicalXpress.

Ламівудин є інгібітором зворотної транскриптази (ревертази) - ферменту, який каталізує синтез ДНК на основі молекули РНК. Транскриптаза важлива для забезпечення життєвого циклу вірусів, які таким чином виробляють вірусну ДНК і вбудовують її в геном клітини-господаря. Дослідники показали, що ревертаза необхідна для копіювання особливих фрагментів ДНК - L1. Останні є мобільними генетичними елементами або транспозонами - ділянками ДНК, здатними до пересування і копіювання в межах генома.

У старіючих клітинах організму, в яких порушується механізм розподілу, L1 вириваються з-під клітинного контролю. У відповідь на їх розмноження в клітці розвиваються запальні реакції, які потім зачіпають сусідні, здорові клітини. Ламівудин зменшував запальні процеси і придушував прояв секреторного фенотипу, асоційованого зі старінням. У 20-місячних мишей препарат за шість місяців прийому сприяв зникнення ознак втрати жиру і м'язів, а також рубцювання нирок.

Вчені відзначають, що в майбутньому планують приступити до клінічних випробувань за участю людей, у яких артрит і хвороба Альцгеймера.скачать dle 10.4фильмы бесплатно