Закони про права споживачів ще ніхто не відміняв, або чи не багато дозволяють собі працівники супермаркетів?

Теги:
Закони про права споживачів ще ніхто не відміняв, або чи не багато дозволяють собі працівники супермаркетів?Чи не багато дозволяють собі працівники супермаркетів - це питання досліджували Оксана Швед і видання "Вичерпно".

Нещодавня ситуація в одному з супермаркетів Черкас: біля камер схову жінка середніх років сперечається із охороною і вимагає «розібратися в ситуації». Як виявилося, справа в тому, що вона залишила в камері зберігання свою куртку, яка кудись зникла. Розгублені охоронці запевняли, що нічого не бачили, а камери відеоспостереження, мовляв, туди «не дістають».

Далі все як завжди – жінка вимагає повернути втрачену річ (яку незрозуміло як можна було непомічено звідти забрати, куртка все ж таки – не голка), а адміністрація гне свою лінію – «ми відповідальність за це не несем, он табличка є»…

Питання, здавалось би, таке, що піднімалося вже безліч разів. Проте щоразу, потрапивши в подібну ситуацію, кожен задумується – а що ж тепер робити?

І мова не лише про втрачені речі. Можна випадково розбити в магазині банку із соком. Тоді знову на підмогу покличуть охорону або адміністрацію, які будуть вам розповідати, що за зіпсоване треба заплатити. Або вас просто можуть попросити відкрити сумочку, «пройти з нами» або навіть показати документи.

Але ж є закон. Не «супермаркетівський», а прийнятий парламентом. І цим законом подібні випадки передбачені.

Почнемо із вище описаної ситуації. Що робити розгубленій жінці, яка не знайшла в камері схову свої речі? Насамеред, не губитися. Адже адміністрація супермаркету НЕСЕ відповідальність за речі покупців, навіть не зважаючи на надписи в магазині.

- Відповідно до норм Цивільного кодексу України, а саме ч.3 ст.937, прийняття речі на зберігання може підтверджуватися видачею поклажодавцеві номерного жетона, іншого знака, що посвідчує прийняття речі на зберігання, якщо це встановлено законом, іншими актами цивільного законодавства або є звичним для цього виду зберігання, — пояснює юрист ТОВ «ЕМ ПЛЮС» Катерина Мирошниченко. — Передбачено і відповідальність зберігача (в даному випадку супермаркету) в разі втрати речі, а саме ч. ст.950: За втрату (нестачу) або пошкодження речі, прийнятої на зберігання, зберігач відповідає на загальних підставах.
Відповідно до закону, збитки, завдані поклажодавцеві втратою (нестачею) або пошкодженням речі, відшкодовуються зберігачем. У разі втрати (нестачі) речі — у розмірі її вартості; у разі пошкодження речі — у розмірі суми, на яку знизилася її вартість. Якщо внаслідок пошкодження речі її якість змінилася настільки, що вона не може бути використана за первісним призначенням, поклажодавець має право відмовитися від цієї речі і вимагати від зберігача відшкодування її вартості.


Якщо адміністрація супермаркету у разі ушкодження речей у камері схову відмовиться добровільно відшкодувати заподіяні збитки в повному розмірі, Ви маєте право звернутися з відповідним позовом до суду.

Мабуть саме тому недаремно охоронники в супермаркеті так нервують, коли у когось щось зникає – схоже, про закон їм таки розповідали.

Тож ніякі таблички про «невідповідальність» адміністрації Вас лякати не повинні. Те ж саме стосується написів про те, що в магазині заборонена фото- та відеозйомка.

- Адміністрація магазину, розміщуючи подібні написи, таблички на вітринах, порушує Ваші права, передбачені статтями 50 та 34 Конституції України
, — зазначає юрист.

Стосовно пошкоджених речей. Випадково розбита пляшка шампанського може перетворитися у справжній скандал. Однак чи варто боятися, якщо ви просто не побачили річ на прилавку і зачепили її сумкою?

Звичайно, якщо знайдуться докази, що хтось навмисно розкидав і псував речі в магазині, то питань немає – винен той, хто це зробив. Але якщо мова йде про випадковість, то тут закон знову таки на боці покупця.

Закон України «Про захист прав споживачів» та ст.323,668 Цивільного кодексу повністю захищають права споживача: ризик випадкового знищення або пошкодження майна несе його власник, тобто магазин.

- Право власності переходить в момент передачі речі. А поки продукція не передана покупцю, ризик пошкодження лежить на супермаркеті
, — пояснює пані Катерина.

Ну і насамкінець: кожного разу, коли ви чуєте зі сторони касира «охорона, підійдіть» (зазвичай, на жаль, на російський мові), хвилюватися не слід: в магазині вони не головні і Ви маєте право не виконувати всі їхні прохання.

- Згідно закону «Про охоронну діяльність» охоронці магазину можуть Вас затримати, але одразу ж повинні викликати поліцію, і ні в якому разі не утримувати Вас силою, — каже юрист.

Законом також передбачене право під час здійснення пропускного режиму на об’єктах охорони проводити огляд речей фізичних осіб (за їх добровільною згодою), транспортних засобів, вилучення речей і документів, що є знаряддями або предметами правопорушення, перевірку документів, що засвідчують особу, дають право на вхід (вихід) осіб, внесення (винесення), ввезення (вивезення) майна, в’їзд (виїзд) транспортних засобів, зокрема щодо їх відповідності складу матеріальних цінностей, що переміщуються на об’єкти охорони (з об’єктів охорони).

Тобто допускається лише ОГЛЯД речей, а не обшук.

Тож вдалих вам відвідин магазинів. Нічого не губіть, не розбивайте, а в разі чого – не губіться: закони про права споживачів ще ніхто не відміняв.скачать dle 10.4фильмы бесплатно
29-11-2016, 14:27. Переглядів: (548). Коментарів: (0)

Комментарі


Схожі новини