Погода: Мошни C Графік роботи: Пн-Чт: 8.00 - 17.15, Пт: 8.00 - 16.00 (Обідня перерва: 13.00 - 14.00)
Інформація / Устименко Олег 16 жов 2018 17:00

Чи запрацює в Україні величезний податок на старі авто

Чи запрацює в Україні величезний податок на старі автоЯк повідомлялося раніше, українські автомобілісти можуть отримати ще один податок. Їм пропонують обкласти всі автомобілі старше 5 років.

Якщо вдатися в подробиці запропонованого нововведення, то світло проливається на ряд складнощів.

Отже, про що мова. Подібно акцизу податок пропонують розраховувати за спеціальною формулою. Базову ставку слід помножити на коефіцієнти обсягу двигуна (в літрах), віку та екологічного класу.

Для коефіцієнта віку передбачена своя формула: вік авто мінус п'ять років. Тобто, для шестирічної машини він буде дорівнює 1, для семирічної - 2, для восьмирічної - 3 і тд.

Нарешті екологічний коефіцієнт хочуть визначати на основі еко-стандартів, яким відповідає авто: Євро-2 і нижче - коефіцієнт 4; Євро 3 - 3; Євро-4 - 2; Євро-5 - 1,5; Євро-6 - 1.

Базова ставка для бензинових двигунів складе 200 гривень, а для дизельних - 300. Виходить, що річний податок на шестирічний Renault Megane 1,5 dCi складе 675 гривень.

Так в чому ж складність? У тому, що, наприклад, 1,5-літровий ВАЗ-2107 1990 роки обійдеться вже в 27600 гривень на рік! За такі гроші можна і купити сімку ВАЗ. А ось за 40-30-річну ГАЗ-24 Волга доведеться заплатити близько 80 тис. грн! І це при тому, що такими авто володіють люди з низьким або, в кращому випадку, середнім достатком, для яких такі суми є непідйомними (навіть в рік).

Так що цілком логічно, що суперечлива поправка не буде прийнята. Але якщо влада ухвалить рішення таким чином "позбутися від мотлоху", то їм доведеться дати людям альтернативу (причому з компенсацією). І єдиним виходом тут може стати легалізація автомобілів на єврономерах. Але тут все туманно, так що час покаже.

"Ця ідея сама по собі утопічною з кількох причин. По-перше, спочатку розраховувати податок виходячи з обсягу двигуна - неправильно. Є дорогі авто з невеликим об'ємом двигуна, але також багато дешевих машин з великим літражем. Що ж стосується самого оподаткування старих авто за такими розрахунками, то тут ми маємо справу з дискримінацією. Багато людей їздять на олд-карах не від кращого життя і такі платежі вони просто не подужають. До того ж, є і ті, хто купують старі автомобілі як віддушину - вони часто дають те, що не дають нові машини. А як тоді в такій ситуації бути колекціонерам, у яких часто в гаражах не одна раритетна модель, та ще й з "великим" двигуном? Для них це теж стане великим шоком і проблемою. Загалом, все це може вилитися в соціальний бунт, і тоді на вулиці вийдуть вже не тільки володарі євроблях, а й дідусі на Волгах. Так що на такий крок влада перед виборами не піде", - так прокоментував ситуацію відомий юрист і адвокат Вадим Володарський.

PS: Відповідну поправку внесли в законопроект №8487. Нагадаємо, це один з так званих законів Южаніної про доступне розмитнення. На даний момент його готують до другого читання і вже надійшло близько 90 різних поправок. Звичайно, далеко не всі вони будуть підтримані Верховною Радою.
Наверх