Войти
Закрыть

ВІДЕОСПОГАД: СВЯТКОВИЙ КОНЦЕРТ ДО ДНЯ СВЯТОГО ВАЛЕНТИНА "МЕЛОДІЇ КОХАННЯ"

Інформація / Культура / Відео

Пропонуємо нашим читачам переглянути відеоспогад святкового концерту до Дня святого Валентина "Мелодії кохання", який відбувся 13 лютого в Мошнівському сільському Будинку культури.

В Україні збільшили штрафи за спалювання сухої рослинності

Інформація / Устименко Олег

Верховна Рада ухвалила закон №3526 Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення захисту лісів, запобігання пожежам на землях лісового та водного фонду, торфовищах та на землях інших категорій.

Документ у другому читанні підтримали 311 народних депутатів.

Цим законопроєктом, зокрема, забороняється випалювання сухої рослинності з порушенням встановленого порядку у прибережно-захисних зонах:

- уздовж річок, навколо водойм та на островах;
- уздовж морів, морських заток і лиманів та на островах у внутрішніх морських водах.

«Відповідні зміни вносяться у Водний (статті 89, 90 та 110) та Земельний кодекси України (статті 61, 62, 96 та 150)», - прокоментував прийнятий закон голова Держекоінспекції Андрій Мальований.

Закон вводить штрафи за знищення або пошкодження рослинності, випалювання сухої рослинності або її залишків на землях водного фонду, за випалювання торфовищ, в тому числі осушених.

Так, за знищення або пошкодження рослинності, випалювання сухої рослинності або її залишків на землях Водного фонду, в тому числі в прибережних захисних смугах та на островах, зайнятих лісами передбачено штраф від 3 060 до 6 120 грн. Посадову особу за таке порушення штрафуватимуть на суму від 15,3 тисячі до 21 420 грн. Такі ж штрафи передбачені за випалювання торфовищ, в тому числі осушених.

Документ також пропонує збільшити чинні штрафи за знищення або пошкодження, випалювання полезахисних лісових смуг та захисних лісових насаджень, а також за порушення прав державної власності на ліси.

У першому читанні проєкт закону ухвалили під час засідання 1 вересня 2020 року.

ДПС інформує: Що означає «первинна реєстрація РРО»

Інформація / Економіка

Головне управління ДПС у Черкаській області інформує, що відповідно до п. 3 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 265) суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій або безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані застосовувати реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) що включені до Державного реєстру РРО (далі – Реєстр РРО) та/або програмні реєстратори розрахункових операцій, з додержанням встановленого порядку їх застосування.

Постановою Кабінету Міністрів України від 29 серпня 2002 року № 1315 «Про затвердження Положення про Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій» із змінами та доповненнями (далі – Положення) визначено, що Реєстр РРО – перелік моделей РРО, їх модифікацій вітчизняного та іноземного виробництва (далі – моделі), які відповідають вимогам нормативно-правових актів і нормативних документів, пройшли державну сертифікацію і дозволені для застосування під час здійснення розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг. Пунктом 2 Положення встановлено, що Реєстр РРО складається з двох частин, які містять:

перша – перелік моделей, дозволених до первинної реєстрації в контролюючих органах;
друга – перелік моделей, строк первинної реєстрації (дії сертифікатів відповідності) яких закінчився.

Такі моделі повторно включаються до першої частини Реєстру РРО в порядку, встановленому для первинної реєстрації моделі.

Строк первинної реєстрації моделі – граничний строк, до закінчення якого дозволяється реєструвати в контролюючих органах конкретні моделі, що раніше не були зареєстровані, який визначається згідно із строком дії сертифіката відповідності моделі з конкретною версією внутрішнього програмного забезпечення (п.п. 2 п. 4 Положення).

Згідно з п. 2 глави 2 розд. ІІ Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547 із змінами та доповненнями, реєстрації в контролюючому органі підлягають РРО, модифікації яких включені до Реєстру РРО, з урахуванням сфер їх застосування та за умови, що строк служби, установлений у технічній документації на РРО, не вичерпався, а також з урахуванням строків первинної реєстрації, установлених Реєстром РРО.

Враховуючи викладене, первинна реєстрація РРО в контролюючому органі означає, що реєстрація цього РРО здійснюється вперше.

Первинній реєстрації підлягають моделі (модифікації) РРО, що містяться у першій частині Реєстру РРО та раніше не були зареєстровані, тобто які не експлуатувалися (нові).

Інформацію про РРО, первинну реєстрацію яких заборонено, містить друга частина Реєстру РРО. Модель (модифікація) РРО, що знаходиться в другій частині Реєстру РРО, може використовуватись (експлуатуватись) його власником (орендарем) до закінчення семирічного з моменту введення в експлуатацію але не більше дев’яти років від дати випуску, строку служби такого РРО, встановленого Порядком доопрацювання електронних контрольно-касових апаратів, затвердженим рішенням Державної комісії з питань впровадження електронних систем і засобів контролю та управління товарним і грошовим обігом при Кабінеті Міністрів України від 30 листопада 1999 року № 11, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 07.03.2000 за № 133/4354.

Отже, якщо РРО на момент його придбання (взяття в оренду) суб’єктом господарювання, знаходиться у другій частині Реєстру РРО, то такий РРО не підлягає реєстрації в контролюючих органах.

Вчені знайшли більш сильніше джерело щастя, ніж гроші

Інформація / Устименко Олег

Видання Business Insider опублікував матеріал, в якому, посилаючись на роботу вчених з Єльського і Оксфордського університетів, розповіло про те, як фізична активність впливає на щастя людей.

За підсумками опитування понад 1,2 млн людей було з’ясовано, що ті, хто навантажує себе фізичними вправами на регулярній основі, в цілому відчуває себе психологічно погано лише 35 днів в році, в той час як ті, хто не займається спортом взагалі, відчувають себе нещасними майже в два рази довше — 53 дні.

Також вчені зуміли виявити, що люди, які фізично активніші, настільки ж щасливі, як і ті, хто взагалі не займається спортом, але заробляє при цьому на 25 тис доларів в рік більше, ніж вони.

Таким чином ученим вдалося знайти більш сильне джерело щастя, ніж гроші.

СЬОГОДНІ свій День народження відзначає Костянтин Омаргалієв

Інформація / Шкарбута Богдан / Суспільство

Сьогодні свій День народження відзначає Костянтин Сапартаєвич ОМАРГАЛІЄВ - успішний керівник, спортсмен, вірний друг, люблячий чоловік, батько і дідусь.

Шановний Костянтине Сапартаєвичу!


Щиро вітаю Вас з цим знаменним днем! Нехай Ваш День народження ознаменується новими досягненнями, творчими ідеями та успішними проектами. Дозвольте побажати Вам удачі і неймовірного кар’єрного зростання. Нехай Вами захоплюються навіть Ваші конкуренти.

Бажаю впевненості, сили, і тільки гідних перемог. Вас оточують люблячі рідні та близькі, колеги цінують Ваш досвід і авторитет! Ніколи не зупиняйтеся на досягнутому, так само наполегливо йдіть вперед!

Міцного здоров’я, успіху і багато приводів для радості! Многая і благая літа Вам!

Мошнівський сільський голова Богдан Шкарбута

ДПС інформує: Право платника на отримання податкової знижки

Інформація / Економіка

Протягом 2020 року, щоб скористатися правом на податкову знижку черкащани подали - 4909 декларацій до Головного управління ДПС у Черкаській області. До повернення громадяни задекларували 13,1 млн грн раніше сплаченого податку на доходи фізичних осіб.

Головне управління ДПС у Черкаській області нагадує, що до основних витрат, які декларуються громадянами з метою отримання податкової знижки (передбачені у п.3 ст. 166 Податкового кодексу України), належать:

- частина суми процентів, сплачених за користування іпотечним кредитом;
- сума коштів або вартість майна, перераховані (передані) у вигляді пожертвувань або благодійних внесків неприбутковим організаціям;
- сума коштів, сплачених на користь вітчизняних закладів освіти для компенсації вартості навчання;
- сума страхових платежів за договорами довгострокового страхування життя та пенсійні внески в рамках недержавного пенсійного забезпечення;
- сума витрат на оплату допоміжних репродуктивних технологій;
- оплата державних послуг, пов'язаних з усиновленням дитини;
- сума коштів, сплачених у зв'язку з переобладнанням транспортного засобу;
- сплата видатків на будівництво (придбання) доступного житла, визначеного законом (у тому числі на погашення пільгового іпотечного житлового кредиту, наданого на такі цілі, та процентів за ним);
- сума коштів у вигляді орендної плати, фактично сплаченої платником податку, який має статус внутрішньо переміщеної особи.

Нагадуємо, що декларацію з метою оформлення податкової знижки необхідно подати у податкові органи не пізніше 31 грудня року, наступного за звітним. Якщо право на отримання знижки не використане протягом року, на наступний рік воно не переноситься.

Звертаємо увагу, що у Центрах обслуговування платників створено усі умови для того, щоб задекларувати доходи громадяни могли зручно, комфортно і швидко.

Зазначимо, що для зручності платників та спрощення процедури декларування доходів громадянами, на офіційному вебпорталі ДПС в Електронному кабінеті у розділі «ЕК для громадян» працює електронний сервіс «Декларація про майновий стан і доходи». За допомогою цього сервісу можна заповнити декларацію та надіслати її до контролюючого органу в електронному вигляді з копіями первинних документів, зокрема, для використання права на податкову знижку.

Синій кит 2.0: Міносвіти запустило гарячу лінію для батьків і вчителів

Інформація / Устименко Олег

Міністерство освіти і науки України запустило гарячу телефонну лінію психологічної допомоги та чат-бот у Telegram і Viber для батьків та вчителів, аби не допустити трагічних випадків з підлітками.

Про це повідомляє Міністерство освіти і науки України.

«Ситуація в інтернеті є дуже небезпечною і швидко змінюється, тому маємо постійно відстежувати нові тенденції в цифровому середовищі, вчасно на них реагувати та підвищувати обізнаність батьків, вчителів та дітей щодо можливих ризиків», – йдеться у повідомленні.

МОН готує інформацію для батьків і вчителів щодо найбільш поширених серед підлітків та небезпечних челенджів у мережах, а також формує поради, як про це говорити з дітьми, які правила існують щодо користування інтернетом та соціальними мережами.

«Хочемо повідомити, що діють телефони гарячих ліній, за якими діти можуть отримати психологічну підтримку в разі, якщо вони потрапили в ризиковані для здоров’я ситуації, в тому числі випадки, пов’язані із соціальними мережами», – йдеться у повідомленні.

Національна дитяча гаряча лінія:

- 0-800-500-225 (безкоштовно зі стаціонарних);
- 116111 (безкоштовно з мобільних).

Безкоштовна цілодобова гаряча лінія для жертв домашнього насильства – 15-47;

Безкоштовна Національна гаряча лінія із запобігання домашньому насильству – 116-123.

Чат-бот «Кіберпес» у Telegram і Viber допоможе дізнатись про те, як діяти дітям, батькам і вчителям у разі кібербулінгу та анонімно отримати допомогу.

На сайті МОН можна знайти розділ «Безпека дітей в інтернеті» для підвищення рівня обізнаності батьків і вчителів. Зокрема розміщені поради для батьків щодо організації взаємодії «дитина-інтернет-мобільний зв'язок» від Національної експертної комісії України з питань захисту суспільної моралі.

На платформі цифрової освіти ДІЯ також можна знайти освітній Серіал для батьків «Безпека дітей в інтернеті» про те, як уберегти дітей онлайн від шкідливих матеріалів, кібербулінгу, суїцидальних інтернет-спілок, сексуального насильства.

«Наразі Міністерство спільно з Національною поліцією та громадськими організаціями готують лист до департаментів освіти і науки ОДА щодо необхідності проведення додаткових профілактичних заходів із дітьми та батьками щодо безпечної поведінки в інтернеті», – наголошують у відомстві.

ДПС інформує: Яким нормативно-правовим актом затверджено перелік платних послуг у сфері охорони здоров’я з метою застосування РРО та/або ПРРО

Інформація / Устименко Олег

Головне управління ДПС у Черкаській області інформує, що статтею 3 Закону України від 19 листопада 1992 року № 2801-ХІІ «Основи законодавства України про охорону здоров’я» із змінами та доповненнями визначено, що послуга з медичного обслуговування населення (медична послуга) – це послуга, що надається пацієнту закладом охорони здоров’я або фізичною особою – підприємцем, яка зареєстрована та одержала в установленому законом порядку ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, та оплачується її замовником.

Замовником послуги з медичного обслуговування населення можуть бути держава, відповідні органи місцевого самоврядування, юридичні та фізичні особи, у тому числі пацієнт.

Закон України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 265) визначає правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) та програмних РРО (далі – ПРРО) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг. Дія Закону № 265 поширюється на усіх суб’єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.

Отже, Закон № 265 не визначає обмежень щодо видів економічної діяльності суб’єктів господарювання, а Податковий кодекс України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями регулює питання сфери застосування РРО та/або ПРРО відповідно до певних видів економічної діяльності.

Для отримання відповідного переліку платних послуг у сфері охорони здоров’я з метою застосування РРО та/або ПРРО пропонуємо Вам звернутися до Міністерства охорони здоров’я України, як органу, який здійснює ліцензування господарської діяльності з медичної практики.

Будьте обережні! - Українські експерти назвали токсичні дитячі іграшки

Інформація / Устименко Олег

Як показали результати моніторингу українського ринку іграшок, у нас продається безліч товарів, які вже перебувають під забороною в Європі.

Про це повідомила голова правління ГО "Всеукраїнська асоціація з питань захисту прав споживачів "Споживча довіра" Олена Куликова.

Також експертка навела приклади небезпечних забавок, які потрапили до списку європейської системи оперативного оповіщення про небезпечні споживчі товари (RAPEX).

За її словами, найпопулярніша з них – ляльки, зокрема типу "Барбі". Багато таких, які продаються в китайських магазинах або в Україні, містять вкрай небезпечні речовини. Пластиковий матеріал, як правило, голів ляльок, містить діоктілфтал. Він може мати негативний вплив на репродуктивну функцію дитини, тобто будуть проблеми з продовженням роду.

Крім них, до небезпечних також відноситься глина для ліплення – вона ж маса для ліплення або іграшковий слиз. Міграція бору в ній занадто висока (виміряне значення до 6799 мг/кг). А проковтування або контакт із надмірною кількістю бору може завдати шкоди репродуктивній системі дитини або призвести до опіків.

Ще в цьому списку українські експерти відзначили карнавальні костюми. Іноді їх обробляють вогнезахисними речовинами, склад яких може завдати шкоди дітям через канцерогенні властивостей і гостру токсичність.

Відповідно до європейської системи RAPEX, небезпеку також можуть представляти іграшки з блоками живлення. Якщо у відсіку для батарейок відсутній гвинт, що кріпить кришку, то його можна відкрити без використання інструментів, що робить батарейку доступною. Ті ж містять загрозу хімічного впливу на дитину, а металеві кріплення – надмірну кількість нікелю.

Небезпечними можуть бути і м'які іграшки. При покупці таких товарів необхідно звертати увагу на міцність швів, щоб у дитини не було доступу до наповнювача, а також на надійність кріплення пластикових деталей (очей, носів, волосся).

За словами Куликової, в систему RAPEX потрапляють товари, на які в Україні навіть не поширюється дія техрегламенту про безпеку іграшок. Це дитяча косметика, велосипеди, самокати, гіроборди, ігрові приставки, товари для дітей (меблі, стільчики для годування і т. п.), дитячий посуд.

"Будьте уважні, читайте маркування (воно повинно бути українською мовою) і всі попередження. Купуйте все в спеціалізованих магазинах і обов'язково зберігайте чек", – підкреслила експертка.

ДПС інформує: Чи виникає об’єкт оподаткування у ФО, якщо банк за договором з такою особою вилучає заставне нерухоме чи рухоме майно та бере його на свій баланс як ОЗ, у зв’язку з невиконанням умов кредитного договору

Інформація / Устименко Олег

Головне управління ДПС у Черкаській області інформує, що відповідно до ст. 572 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року № 435-IV із змінами та доповненнями (далі – ЦКУ) в силу застави кредитор (заставодержатель) має право у разі невиконання боржником (заставодавцем) зобов’язання, забезпеченого заставою, одержати задоволення за рахунок заставленого майна переважно перед іншими кредиторами цього боржника, якщо інше не встановлено законом (право застави).

Застава виникає на підставі договору, закону або рішення суду (п. 1 ст. 574 ЦКУ).

Згідно з ст. 20 Закону України від 02 жовтня 1992 року № 2654-XII «Про заставу» заставодержатель набуває право звернення стягнення на предмет застави в разі, якщо в момент настання терміну виконання зобов’язання, забезпеченого заставою, воно не буде виконано, якщо інше не передбачено законом чи договором.

Звернення стягнення на предмет застави здійснюється за рішенням суду, якщо інше не встановлено договором або законом (п. 1 ст. 590 ЦКУ).     Спеціальним законом, який регулює відносини у сфері застави нерухомого майна (іпотеки) є Закон України від 05 червня 2003 року № 898-IV «Про іпотеку» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 898).

Відповідно до ст. 33 Закону № 898 звернення стягнення на предмет іпотеки здійснюється на підставі рішення суду, виконавчого напису нотаріуса або згідно з договором про задоволення вимог іпотекодержателя.

При цьому ст. 36 Закону № 898 встановлено, що договір про задоволення вимог іпотекодержателя або відповідне застереження в іпотечному договорі, яке прирівнюється до такого договору за своїми правовими наслідками, може передбачати, зокрема: передачу іпотекодержателю права власності на предмет іпотеки в рахунок виконання основного зобов’язання у порядку, встановленому ст. 37 Закону № 898.

Правовий режим регулювання обтяжень рухомого майна, встановлених з метою забезпечення виконання зобов’язань, визначено Законом України від 18 листопада 2003 року № 1255-IV «Про забезпечення вимог кредиторів та реєстрацію обтяжень» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 1255).

Згідно з ст. 24 Закону № 1255 звернення стягнення на предмет забезпечувального обтяження здійснюється на підставі рішення суду, виконавчого напису нотаріуса в порядку, встановленому законом, або в позасудовому порядку згідно із Законом № 1255.

При цьому позасудовим способом звернення стягнення на предмет забезпечувального обтяження є, зокрема, передача рухомого майна, що є предметом забезпечувального обтяження, у власність обтяжувача в рахунок виконання забезпеченого обтяженням зобов’язання в порядку, встановленому Законом № 1255 (ст. 26 Закону № 1255).

Оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розд. IV Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) відповідно до п.п. 164.2.4 п. 164.2 ст. 164 ПКУ якого до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається частина доходів від операцій з майном, розмір якої визначається згідно з положеннями ст.ст. 172-173 ПКУ.

Так, порядок оподаткування операцій з продажу (обміну) нерухомого майна визначено ст. 172 ПКУ, згідно з п. 172.1 ст. 172 ПКУ дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) не частіше одного разу протягом звітного податкового року житлового будинку, квартири або їх частини, кімнати, садового (дачного) будинку (включаючи об’єкт незавершеного будівництва таких об’єктів, земельну ділянку, на якій розташовані такі об’єкти, а також господарсько-побутові споруди та будівлі, розташовані на такій земельній ділянці), а також земельної ділянки, що не перевищує норми безоплатної передачі, визначеної ст. 121 Земельного кодексу України від 25 жовтня 2001 року № 2768-III із змінами залежно від її призначення, та за умови перебування такого майна у власності платника податку понад три роки, не оподатковується.

Відповідно до п. 172.2 ст. 172 ПКУ дохід, отриманий платником податку від продажу протягом звітного податкового року більш як одного з об’єктів нерухомості, зазначених у п. 172.1 ст. 172 ПКУ, або від продажу об’єкта нерухомості, не зазначеного в п. 172.1 ст. 172 ПКУ підлягає оподаткуванню за ставкою 5 відс., визначеною п. 167.2 ст. 167 ПКУ.

Дохід від продажу (обміну) об’єкта незавершеного будівництва оподатковується у порядку, визначеному ст. 172 ПКУ для об’єктів нерухомого майна.

Оподаткування операцій з продажу або обміну об’єктів рухомого майна регламентується ст. 173 ПКУ, згідно з п. 173.1 ст. 173 ПКУ якої дохід платника податку від продажу (обміну) об’єкта рухомого майна протягом звітного податкового року оподатковується за ставкою 5 відс., визначеною п. 167.2 ст. 167 ПКУ.

Разом з тим п. 173.2 ст. 173 ПКУ передбачено як виняток із положень п. 173.1 ст. 173 ПКУ, дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) протягом звітного (податкового) року одного з об’єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда, не підлягає оподаткуванню.

Дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) протягом звітного (податкового) року другого об’єкта рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда, підлягає оподаткуванню за ставкою, визначеною п. 167.2 ст. 167 ПКУ.

Дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) протягом звітного (податкового) року третього та наступних об’єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда або іншого транспортного засобу підлягає оподаткуванню за ставкою 18 відсотків, визначеною п. 167.1 ст. 167 ПКУ.

Згідно з п. 172.8 ст. 172 та п. 173.8 ст. 173 ПКУ під продажем розуміється будь-який перехід права власності на об’єкти нерухомого та рухомого майна, крім їх успадкування та дарування.

Крім того, абзацом другим п.п. 165.1.16 п. 165.1 ст. 165 ПКУ встановлено, що до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються доходи, отримані внаслідок реалізації заставленого майна, майна платника податку при зверненні стягнення фінансовою установою на таке майно у зв’язку з невиконанням платником податку своїх зобов’язань за договором кредиту (позики), за умови що таке майно було придбано за рахунок такого кредиту (позики).

Враховуючи викладене, передача іпотекодержателю (обтяжувачу) права власності на предмет іпотеки (обтяження) в рахунок виконання основного зобов’язання за договором вважається продажем нерухомого або рухомого майна.

При цьому, якщо заставне майно, яке відчужується у зв’язку з невиконанням платником податку своїх зобов’язань за договором кредиту (позики), було придбано за рахунок коштів такого кредиту, то дохід, отриманий внаслідок такого відчуження, не включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку, тобто не оподатковується податком на доходи фізичних осіб.

Водночас, якщо при реалізації заставного майна не виконуються умови абзацу другого п.п. 165.1.16 п. 165.1 ст. 165 ПКУ, то дохід, отриманий від такого відчуження, оподатковується відповідно до норм ст.ст. 172 – 173 ПКУ.
В будущее В прошлое

Навигация