Войти
Закрыть

19 СІЧНЯ - ВОДОХРЕЩА АБО ЙОРДАН

Информация / Устименко Олег / Суспільство

Як співається в коляді: «А той третій празник – Святе Водохреща». Хрещення Господнє — третє і завершальне велике свято різдвяно-новорічного циклу, яке в народі має назву Йордан, або Водохреща.

Православні та греко-католицькі християни відзначають його 19 січня, тому воно збігається зі святом Богоявлення. Однак, ці свята слід розрізняти.

Із Хрещенням Господнім пов'язують хрещення в Йордані Христа. Коли Ісус Христос досяг 30-річного віку, він прийняв хрещення від Івана Хрестителя в річці Йордані. Коли вийшов на берег - з небес почувся голос Бога-Отця, який назвав Ісуса своїм Сином. І на нього зійшов Святий Дух в образі голуба. Звідси ще одна назва свята — Богоявлення. Православні та греко-католики вважають, що саме це свято засвідчує таїнство Святої Трійці. Адже в цей день, за християнським вченням, з'явився Бог у трьох іпостасях: Бог Отець — в голосі, Син Божий — у плоті, Дух Святий — у вигляді голуба.

Свято Богоявлення у перші віки християнства вважалося збірним, бо стосувався кількох подій із життя Ісуса Христа, які свідчили про Його божественність, а саме: його Різдва, поклону мудреців, Хрещення, чуда в Кані Галилейській і чудесного помноження хліба. Тому й сьогоднішню назву свята «Богоявлення», як стверджує у книзі «Пізнай свій обряд» о. Юліан Катрій, треба розуміти у множині, бо вона означає празник святих Богоявлінь.

Обряд Водохреща та свячена йорданська вода.


Опівночі перед Водохрещам вода в ріках, як вірили селяни, хвилюється. Були колись такі відважні любителі таємного, що ходили вночі на річку спостерігати це явище, але... ріки в цей час, звичайно, покриті льодом, і що там під кригою робиться — невідомо. Та все ж набрана з річки опівночі перед Водохрещам вода — цілюща; вона зберігалась у «знаючих» селян за образами на випадок поранення або тяжкої хвороби.

Ще за тиждень перед Водохрещам колись парубоча громада, а пізніше окремі господарі — «спеціалісти» прорубували на річці ополонку, випилювали з льоду великий хрест, ставили його над ополонкою і обливали буряковим квасом, щоб був червоний. Біля хреста будували — теж з льоду — престол. Все це оздоблювали аркою з ялинових або соснових гілок — «царські врата».

Вранці у церкві відбувається Богослужіння. По Богослужінні весь народ іде процесією на річку до хреста. Попереду несуть дерев'яний церковний хрест і хоругви, хор співає «Голос Господній...», за хором іде священик, приклавши золотий хрест до чола, а за священиком — народ. До річки на Водохреща йдуть усі: старі, молоді і діти. Кожен несе з собою пляшку або глечик на воду. Хлопці ще несуть з собою голубів, а мисливці — рушниці, заладовані клейтухом. На колишній Гетьманщині, де ще козацька традиція не згасла зовсім, парубки та молоді чоловіки їхали до річки на конях, заломивши по-козацьки сиві шапки.

На річці, біля хреста весь похід зупиняється і стає на льоду великим барвистим колом, що здалека яскраво вимальовується на тлі білого снігового покривала.

Після недовгої відправи священик занурює в ополонку хрест, а в цей час хор голосно співає: «Во Йордані крещающуся Тобі, Господи...» У свою чергу мисливці стріляють із рушниць, а хлопці випускають з рук голубів, які хмарою літають над «Йорданню».

Коли вже воду освячено, люди підходять до ополонки і набирають у свій посуд води. Всі, хто приїхав на «Йордан» кіньми — чи то верхи, чи то саньми — набирають відрами з ополонки воду і напувають своїх коней — «щоб хвороби не боялися та міцніші були».

Від найдавніших часів християнська Церква вважає освячену йорданську воду за велику святість. Її бережуть цілий рік, ласкаво називаючи "водичкою-йорданичкою". Ця вода має силу очищувати і зцілювати душу й тіло людини. Йорданською водою також скроплюють оселю, щоб оминало всяке нещастя і гарно велося в домі. Деякі священики навіть переконані, що не існує ліків кращих за святу воду. І що цікаво незрозумілим залишається той факт, як свячена йорданська вода не псується, не смердить, і може довго зберігатися. Кажуть, що, може, срібло помагає, яке є на багатьох хрестах у священиків.
До речі, усі більш-менш значні церковні свята супроводжуються освяченням води. Уперше людина занурюється у святу воду під час хрещення, зазвичай невдовзі після народження. Таким чином людина «оновлюється» для майбутнього достойного життя. Свячена вода неодмінно має бути присутньою під час освячення храмів, житлових і господарських будівель, а також усіх предметів, які використовуються під час богослужіння.

Йорданські традиції.


Після водосвяття всі люди повертаються до своїх хат...

Поки мати або старша дочка подасть на стіл обідати, батько бере з-за образу Божої Матері пучок сухих васильків, мочить їх у свяченій воді і кропить все в хаті та в господарстві; потім бере ще крейду і пише хрести на образах, сволоці, дверях і миснику. Управившися з цим, батько сідає за стіл, а за ним і вся родина. Перед їжею п'ють свячену воду, оскільки вважається, що свячена на Водохреще вода має вживатися натще, адже саме за цієї умови вона має найбільшу силу.

По обіді дівчата бігають до річки вмиватися в «йорданській воді» — «щоб були рожеві лиця». На Гуцульщині хлопці водять своїх дівчат до ополонки — «щоб сі умила та красна була».

В місцевостях понад Дніпром було колись чимало вірувань та прикмет, пов'язаних з «Йорданню». Так, коли процесія йшла на річку, то «знаючі» люди придивлялися: якщо перед хоругвами пролетять горобці — нещасливий рік для дітей, граки — для молодих людей, а як про¬летять гуси, то старі люди цього року будуть дуже хворіти, а то й — боронь, Боже — вмиратимуть.

Якщо на Водохреща дерева вкриті інеєм, то на весні у відповідний день тижня — в п'ятницю, четвер і т. д. — треба сіяти ярову пшеницю: «вродить, як гай!»

Якщо на Водохреща день ясний, сонячний, то хліби в даному році будуть чисті, а якщо понурий, небо вкрите хмарами — у хлібі буде багато «сажки» (зони).

Попіл після Різдвяних Свят не можна зберігати — ні в хаті, ні в дворі, бо «буде пожежа»; ввечері ж на Водохреща його треба винести на річку і висипати на лід.

В той момент, як священик занурює хрест у воду, всі чорти та всяка нечиста сила вистрибує з річки і залишається на землі до того часу, аж поки якась із жінок не прийде на річку прати білизну. Коли брудна білизна опуститься у воду, то разом з нею впірнають у воду і всі чорти, що мерзли на землі. А тому побожні бабусі колись не дозволяли своїм невісткам прати білизну на протязі цілого тижня після Водохреща — «щоб більше вигибло нечистої сили від водосвятських морозів».

«Моя теща, — згадує Свирид Галушка, — цілий місяць, було, і сама на річку не йшла, і інших не пускала — така була завзята проти чортів! ... Жінка не раз жартома сперечалася з нею: «Та що вони вам, мамо, зробили ті чорти — що ви на них так напосілися?» Де там!... і слухати не хотіла».

Дівчата, набравши з освяченої ополонки води, наливали у велику миску, на дно клали пучок калини або намисто і вмивалися — «щоб лиця красні були».
На Слобожанщині є повір'я, що в день Водохреща буває така хвилина, коли вода перетворюється на вино. Розповідають: один купець їхав з ярмарку і заїхав на річку коні напувати; але замість води він знайшов вино. Тоді купець напився, набрав з собою в посудину і поїхав. Не від'їхав він і однієї верстви, як захотілося йому знову напитися вина; але не довелось, бо в посудині була вже вода: вино знову перетворилось на воду.

Якщо перед обідом на Водохреща господиня місить тісто на пироги, то, витягнувши руку з тіста, не обтирає її, а йде в сад і обв'язує яблуневе дерево соломою, примовляючи: «Щоби сь на той рік родили яблука такі добрі і м'які, як тісто». Цікаво, що в західній Англії в дні Різдва Христового господині йдуть у сад і вклоняються яблуням, щоб ці дерева в наступному році щедро родили.

На колишній Гетьманщині парубоцтво мало такий звичай: по обіді на Водохреща сходилися на льоду хлопці з двох сусідніх сіл або двох «кутків» того самого села і билися навкулачки — хто кого переможе! Переможці забирали собі «орден» — хрест, вирубаний на льоду.

На Полтавщині був колись звичай на Водохреща вчити коней і молодих волів. Молодими кіньми їздили доти, доки вони не вкривалися потом, а спітнілих кропили «йорданською» водою — «щоб здорові і слухняні були».

Якщо ввечері зустрінеться в лісі вовк, то треба казати: «Де ти, вовче, був тоді, як Ісуса Христа на Йордані христили?» Вовк злякається, втече і більше на очі не з'явиться.

Як бачимо, в народних віруваннях часто зустрічається згадка про вовка. Цей хижак має тотемнічне значення (тотем — тваринний або рослинний символ) не тільки в українського, а й в багатьох інших народів, в першу чергу народів Східної Європи, де вовки звичайно водяться. Колись вовки завдавали не абиякої шкоди нашим селянам, нищачи свійських тварин. Поліщуки ділять вовків на дві породи: великих — «конюхів» з сірим хутром і малих — «свинятників» з хутром темнобурим. Зоологи не визна-ють такого поділу і вважають, що це залежить від віку звіра: старші — більші і сиві, а молодші — менші й темніші. Років з пів сотні тому вовки в Україні майже зникли, шкоди від них великої не було, а під час останньої війни, взимку 1942-го року, їх з'явилося знову багато, і вони як і колись, завдавали значної шкоди.

У цей день колядники приходять до кожної оселі з віншуваннями та щедрівками. У Буковині довго зберігався звичай серед парубків — співати величальних пісень у хаті господаря:

Гей, ти, пане господарю,
В тебе в дворі, як у раю:
В тебе верби груші родять,
В тебе дочки в злоті ходять,
В тебе сини в царя служать,
Царевочку собі дружать,
В царя дочку заручили
Та й додому пригостили.
Гей, ти, пане господарю,
В тебе в дворі, як у раю:
В тебе воли половії,
В тебе плуги золотії,
В тебе двори все кедрові,
В тебе столи калинові,
На них скати все ллянії,
На них блюда циновії.
Гей, ти, пане господарю,
В тебе в полі, як у раю:
В тебе лани, як загаї,
В тебе хліби, як Дунаї,
На них жита, як жар, ситі,
А пшениця — як столиця,
В тебе вівси жубровії,
А ячмені золотиї.
Гей, ти, пане господарю,
В тебе в колі, як у раю:
В тебе коні все турецькі,
В тебе зброї все стрілецькі,
В тебе воли, як стодоли,
А корови, як бороги,
В тебе вівці гори вкрили,
В горах зруби без рахуби.
Гей, ти, пане господарю,
В тебе в скринях, як у раю:
В тебе скрині кованиї,
В них червоні небранії,
В тебе шуби соболеві,
Горностаї королеві,
А жупани — як у пана,
А контуші всі в кожусі.
Гей, ти, пане господарю,
Щасти, Боже, із Йорданом,
І з водицев, і з царицев,
З усім домом, з усім добром,
І з твоєю дружиною,
І з твоєю челядкою,
І з синами-соколами,
І з дочками, як чічками.
Господарю, як королю,
Щасти, Боже, з усім двором,
І з челядкою багатою,
І з ролями, і з ланами,
І з сусідами, і з панами,
І з Господом Христом Богом,
На здоров'я, на літ много!
Дай, Боже!


За таке привітання господар обдаровував, бувало щедрівників грішми на церкву. Береза, дякуючи господареві, каже: «Що ми казали, аби так воно і сталося — і вам, і нам, і сему щасливому двору, і всему миру посполу. Най у вас святиться, веселиться, святая йорданськая водиця, як нині, і в рік, і від року в рік, і на цілий вік. Дай, Боже!»

У деяких місцевостях Поділля та в Гуцульщині в цей день святять «трійцю» — три свічки, зв'язані квітчастою хусткою, намистом і барвистими стрічками. До цього ще додають пучки червоної калини та сухих квітів — безсмертників, або васильків. З «трійцею» йдуть на «Йордан» переважно жінки і дівчата. Під час Богослужіння «трійця» запалюється від свічок, що горять на престолі. Коли вода вже посвячена, то перед тим, як іти додому, «трійцю» гасять, занурюючи свічки в ополонку, де відбувалося свячення води.

Як бачимо, «Йордан» або Водохреща — це чисто християнський звичай, що прийшов до нас на Україну разом із християнством і зайняв одне з найповажніших місць серед традиційних свят нашого народу.

О. Воропай "Звичаї нашого роду".


А опісля...

Наступного після Водохреща дня (20.01) люди справляли "посвятки" - тобто переходили до звичайного трудового ритму, та відзначали свято Івана Хрестителя. Остаточно роздавались тваринам ритуальні продукти з покуті й планувалась робота по господарству. Господині діставали свої починки (полотно, нитки й ін.), які перед Різдвом ховалися подалі від гріха, "щоб лихий ниток не плутав". З посвяток (20.01) вже знімались табу на відвідування корчми чи шинку, які діяли в Свята ("бо вода не посвячена"). Також жінкам вже дозволялося ходити по воду, чого вони не могли робити в свята.

Після Йордану наступали кількатижневі м'ясниці, під час яких ще можна справляти весілля і співати пісень. Після м'ясниць наступає найсуворіший Великий піст. Про нього кажуть так: "Великий піст усім притисне хвіст".

І ще кілька народних прикмет на Водохреща.


- Якщо все небо буде похмурим, то всякому хлібу родитися добре; якщо ж тільки на сході - добре вродить жито, на півдні - просо, на півночі - гречка.

- Якщо цього дня ясна й холодна погода - на посушливе літо, похмура й сніжна - на рясний урожай.

- На Богоявлення сніг іде - до урожаю, ясний день - до неврожаю.

- Вірили, якщо, йдучи на Йордан, пролетять поперед хоругв горобці, то велика смерть на дітей, граки - на молодь, а гуси - на літніх.

- Під час освячення води йде сніг - добре роїтимуться бджоли і колоситимуться хліба.

- Якщо вдень випав іній, то у відповідний день треба сіяти пшеницю.

- Йде сніг - на врожай гречки: зранку - ранньої, вдень - середньої, а ввечері - пізньої.

- Коли на Водохрещі випав повний місяць - бути великій воді.

- Якщо в цей день зоряна ніч - вродять горіхи і ягоди.

- Йде лапатий сніг - на врожай.

- Якщо похмуро - хліба буде вдосталь.

- На Водохрещі день теплий - буде хліб темний.

- Коли на Водохреща риба табунами ходить - на рої добре.

В обласному управлінні молодьспорту стартував відбір конкурсних проектів від ГО

Информация / Устименко Олег / Суспільство

Конкурсний відбір проектних пропозицій від громадських організацій, ініціативних груп та благодійних фондів розпочало управління у справах сім’ї, молоді та спорту Черкаської ОДА.

Він триватиме до 3 лютого. Відібрані проекти включать до календарного плану управління на 2018 рік та надаватимуть подальшу фінансову підтримку протягом року.

Метою конкурсу є підтримки громадської активності молоді та створення банку молодіжних суспільно-корисних ініціатив.

Відбір пропозицій відбуватиметься за 8 пріоритетами діяльності управління:

1. Формування патріотичної свідомості молоді; популяризація української культури і народних традицій; усвідомлення національної своєрідності;
2. Пропаганда та формування здорового способу життя, свідомого ставлення молоді до збереження здоров’я, боротьби зі шкідливими звичками;
3. Формування бережливого ставлення до навколишнього природного середовища та екосвідомості;
4. Інформаційно-просвітницькі заходи з питань профілактики торгівлі людьми;
5. Інформаційно-просвітницькі заходи з питань гендерної рівності та протидії домашньому насильству;
6. Підтримка сімей та пропаганда сімейних цінностей;
7. Розвиток та підтримка молодіжного лідерства та компетенцій молодих людей для реалізації молодіжної політики в області;
8. Організація фотовиставок на тему «Світ очима молоді».

Додатковими критеріями оцінювання проектних пропозицій є:

– реалізація проектів в районах області;
– результативність;
– залучення молоді на етапах підготовки та реалізації проекту (зокрема молоді з числа внутрішньо переміщених осіб).

Пропозиції подаються у паперовому та електронному варіанті до управління у справах сім’ї, молоді та спорту Черкаської обласної державної адміністрації за адресою: 18000, м. Черкаси, вул. Пастерівська, 102, 2-й поверх, к. 206 та на електронну адресу molod.oblast@gmail.com у 3-х примірниках.
Контактні телефони 063 187 13 24, 098 498 57 11

Водночас в управлінні наголошують, що проекти пропозицій мають подаватися з ретельним обґрунтуванням кошторису витрат. Проекти всеукраїнського рівня розглядатися не будуть. Управління у справах сім’ї, молоді та спорту залишає за собою право коригувати фінансування проектів переможців.

Контактний номер телефону: (0 472) 63 85 59

ЗНО-2018: з’явилися зміни у процедурі реєстрації

Информация / Устименко Олег / Новини освіти

До Порядку проведення зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти, внесено зміни.

Про це повідомляє Український центр оцінювання якості освіти.

Учні (слухачі, студенти закладів професійної (професійно-технічної) та вищої освіти), які в поточному навчальному році здобувають повну загальну середню освіту та складають ДПА у формі ЗНО, комплект реєстраційних документів подають до закладів освіти, у яких вони навчаються.

Керівники закладів освіти після отримання реєстраційних документів своїх учнів мають сформувати список осіб, які проходитимуть ДПА у формі ЗНО. Список осіб та комплекти документів в установлені строки керівники закладів надсилають до відповідного регіонального центру або передають наочно. Таким учням Сертифікати ЗНО в індивідуальних конвертах буде надіслано за адресою закладу освіти, де вони навчаються.

Випускникам минулих років та особам, які не проходять державну підсумкову атестацію у формі зовнішнього оцінювання, сертифікати буде надіслано за адресою, зазначеною під час реєстрації.

Окрім цього, вилучено норму щодо можливості подання копії свідоцтва про народження замість копії паспорта громадянина України для реєстрації для участі в зовнішньому незалежному оцінюванні особами, яким станом на 01 вересня року не виповнилося 16 років, що передує року їх участі в зовнішньому незалежному оцінюванні. Зміни відбулися відповідно до вимог чинного законодавства (паспорт громадянина України має бути отриманий особою, яка досягла 14-річного віку).

Ще однією новацією є те, що особи, які мають складати ДПА у формі ЗНО, але через поважні причини не змогли зареєструватися в основний період реєстрації, зможуть зареєструватися для участі в додатковій сесії ЗНО в додатковий період (3–21 травня). Такі особи можуть обрати лише ті предмети, результат яких їм буде зарахований як оцінка ДПА.

ДО УВАГИ ВОДІЇВ!

Информация / Устименко Олег / Надзвичайні події

У зв’язку з несприятливими погодними умовами Черкаська ОДА звертається до водіїв, власників транспортних засобів та переконливо просить:

– обмежити виїзди транспортних засобів, якщо в цьому не має нагальної потреби;

– при необхідності виїзду в складних дорожніх умовах дотримуватися Правил дорожнього руху, обирати безпечну швидкість з урахуванням погодних та дорожніх умов, по можливості, використовувати протибуксуючі ланцюги та шини з шипами, комплектувати транспортні засоби шанцевим інструментом;

– бути обачними та взаємно ввічливими при зустрічних роз’їздах, при проїзді небезпечних ділянок.

Найбільш запитувані та високооплачувані професії на Черкащині

Информация / Устименко Олег / Економіка

Протягом січня-грудня 2017 року до центрів зайнятості Черкаської області надійшло 37,3 тис. вакансій від роботодавців регіону.

Трійку лідерів очолили робітничі професії – 59%, друге місце посіли службовці – 22% і 19% – це вакансії для осіб, які не мають кваліфікації.

Серед вакансій, в яких роботодавці зазначили найвищу заробітну плату, такі: головний інженер (близько 11 тис.грн), виконавчий директор (9,3 тис.грн), головний агроном (8,1 тис.грн). Також головний бухгалтер, кухар, водій автотранспортних засобів, маляр (у межах 7-8 тис.грн). А ще менеджер, верстатник деревообробних верстатів, електрозварник на автоматичних та напівавтоматичних машинах, інженер, економіст, водій навантажувача, бухгалтер (у межах 6-7 тис.грн).

За інформацією відділу організації надання послуг роботодавцям Черкаського ОЦЗ

ДО УВАГИ ВЛАСНИКІВ МИСЛИВСЬКОЇ ГЛАДКОСТВОЛЬНОЇ ТА ГАЗОВОЇ ЗБРОЇ

Информация / Суспільство

Для власників зброї, що проживають на території села Мошни, 24 лютого 2018 року о 10.00 годині в приміщенні Мошнівської сільської ради буде проводитись перереєстрація всіх видів зброї з продовженням термінів дії дозволів на право зберігання та носіння зброї на три роки (до 1.05.2021р.).

Для проходження перереєстрації, власнику зброї необхідно пред'явити:

- копію паспорта;
- 2 фотокартки 3Х4 (в разі заміни дозволу);
- зброю;
- діючий дозвіл на зберігання зброї;
- медичну довідку про відсутність протипоказань, які перешкоджають володінню зброєю.

Для зручності громадян перереєстрація зброї проводиться не тільки в Черкаському РВП, а і з виїздом співробітників Черкаського РВП спільно з представниками страхових компаній. Заздалегідь треба пройти тільки медогляд і отримати медичну довідку в любому закладі охорони здоров'я.

Для консультації, отримання інформації, надання інформації про незаконне зберігання зброї та вирішення інших питань, пов'язаних зі зброєю, боєприпасами, спецзасобами та вибуховими речовинами, звертайтеся до Черкаського РВП ГУНП за адресою: м.Черкаси, пров.Медичний, 3, каб.201 та за телефонами 37 35 15 ( чергова частина, цілодобово), 097 298 20 12 (дозвільна система, з 9 до 18 год. крім неділі).

Попереджаємо: Особи, які не пройдуть перереєстрацію зброї своєчасно, будуть притягнуті до адміністративної відповідальності з вилученням зброї та позбавленням дозволу на її зберігання. Тож віднесіться до перереєстрації зброї відповідально, щоб уникнути певних неприємностей, непотрібного клопоту та зайвих витрат.

Дозвільна служба Черкаського РВП ГУНП

Українці пенсійного віку без права на пенсію отримають соцдопомогу – постанова Кабміну

Информация / Устименко Олег

Кабмін затвердив порядок призначення тимчасової державної соцдопомоги непрацюючій особі, яка досягла пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату.

Про це повідомляє Урядовий портал.

Тимчасову допомогу отримають ті громадяни, які вже досягли пенсійного віку, але мають менше 15 років страхового стажу, тобто не заробили свою пенсію.

Виплати будуть надавати у період від 1 січня 2018 року до 31 грудня 2020 року. Допомогу призначатимуть структурні підрозділи з питань соцзахисту населення районних, міських райдержадміністрацій. Призначення соцдопомоги передбачає врахування майнового стану та середньомісячного сукупного доходу громадянина. Виплати будуть перераховувати кожні шість місяців, з урахуванням змін майнового стану людини та середньомісячного сукупного доходу.

Соцдопомогу будуть виплачувати до досягнення громадянином віку, з якого він набуває право на отримання пенсії.

Негода на Черкащині затримається

Информация / Устименко Олег

На погоду Черкащини впливають атмосферні фронти південного циклону, якими область умовно поділена на дві частини: із сухим снігом – Умань, Звенигородка, де висота снігу становить 31-33 см; із мокрим снігом, дощем – східна частина області, де висота снігового покриву 19-31 см, і лише у Чигирині – 3 см.

Найбільш інтенсивні опади минулої ночі, які досягли критерію стихійного гідрометеорологічного явища зафіксовані метеостанціями Золотоноші, Звенигородки та Умані – 24-35 мм. У Черкасах та Смілі спостерігається налипання мокрого снігу 13-14 мм. У Золотоноші – 58 мм, що також досягло критеріїв стихії та створює надмірне навантаження на лінії електропередач і зв’язку.

За синоптичною ситуацією, над Атлантикою активізувався циклон, який зі швидкістю 50 км/год переміщується на Білорусь через північні регіони Європи. Тобто із заходу до нас наближаються нові атмосферні фронти. Тож негода на Черкащині спостерігатиметься і ввечері 18 січня, і вночі та у першій половині дня 19 січня. Тому у цей період очікуються сніг, мокрий сніг, ожеледь, на дорогах ожеледиця.

19 січня атмосферні фронти залишать наш регіон.

19 січня на Черкащині буде хмарно з проясненнями. Сніг, мокрий сніг, налипання мокрого снігу, ожеледь, на дорогах ожеледиця. Вітер переважно південно-західний 7-12 м/с, місцями пориви до 15-20 м/с. Температура повітря впродовж доби -3..+2º, у Черкасах 0..-2º.

ПОДОЛАННЯ НАСЛІДКІВ НЕГОДИ: ЕКСПРЕС-КОМЕНТАР ГОЛОВИ СЕЛА МОШНИ БОГДАНА ШКАРБУТИ

Информация / Шкарбута Богдан / Головне / Надзвичайні події

Сильний снігопад, який обрушився на Україну в ніч з 17 на 18 січня завдав чимало клопоту мешканцям села Мошни.

Сніговий покров місцями досягає 50-60 см, через налипання мокрого снігу обірвані лінії електропередач, повалені дерева. Ситуація ускладнюється тим, що сніг продовжує йти.

Як зазначив Голова села Мошни Богдан ШКАРБУТА, очисні і відновлювальні роботи розпочалися о 5.00 годині ранку і вестимуться цілодобово до повної ліквідації наслідків негоди . Залучені чотири одиниці снігоочисної техніки, проводяться роботи з відновлення електропостачання до осель мошнівчан.

Також відкрито два пункти обігріву - в приміщенні сільської ради і лікарні, - де всі, кого негода застала в дорозі, можуть зігрітись і попити гарячого чаю.

Уряд зняв обмеження на отримання землі учасникам АТО

Информация / Устименко Олег

Кабінет Міністрів на засіданні 17 січня переглянув та конкретизував стратегію держави в частині виділення земельних ділянок учасникам АТО, забезпечивши максимально широкий доступ до отримання цієї пільги.

Постановою «Про внесення змін до Стратегії удосконалення механізму управління в сфері використання та охорони земель сільськогосподарського призначення державної власності та розпорядження ними» закріплюється першочерговість забезпечення земельними ділянками учасників антитерористичної операції незалежно від площі земельних ділянок, право оренди на які було продано. Постанова набуде чинності після її опублікування. Нагадаємо, що зараз встановлений паритет: безоплатно може бути передано не більше 25% від площі ділянок, реалізованих на відкритих торгах за попередній звітний період.

«Повністю підтримую наших воїнів і вважаю, що правильний механізм отримання земельних ділянок є необхідним», – підкреслив під час засідання Уряду Прем’єр-міністр Володимир Гройсман. Він також зазначив важливість питання верифікації отримувачів землі, щоб не допустити спекуляцій на статусі героїв та використання учасників АТО для здійснення оборудок із землею.

Як відзначив перший заступник Міністра аграрної політики та продовольства Максим Мартинюк, прийняття постанови 413 було спрямоване на перекриття сумнівних схем розпорядження землями державної власності і свою антикорупційну місію документ виконав. «Але побічним ефектом стало уповільнення темпів передачі землі учасникам АТО. Тому під час зустрічей з організаціями ветеранів АТО ми знайшли той формат, який би їх влаштовував, – внесення змін до цієї постанови, які б пришвидшили передачу землі», – пояснив він.

Довідково:

З моменту запровадження ініціативи щодо забезпечення землею в липні 2014 року і станом на початок 2018 року учасники АТО подали до органів Держгеокадастру понад 187 тисяч заяв на отримання ділянок. За результатами розгляду звернень землевпорядники надали військовим 135 030 дозволів на розроблення проектів землеустрою для відведення землі, що становить 72% від кількості поданих заяв. Станом на 03.01.2018 військовослужбовці оформили у власність понад 90 378 земельних ділянок площею 117,28 тис. гектарів.

Кабінет Міністрів ухвалив постанову № 413 «Деякі питання удосконалення управління в сфері використання та охорони земель сільськогосподарського призначення державної власності та розпорядження ними» 7 червня 2017 року. За період після прийняття та станом на початок 2018 року учасники АТО подали до органів Держгеокадастру понад 24 тис. заяв на отримання земельних ділянок, з яких було задоволено 6 632 заяви на виділення земельних ділянок загальною площею 8,32 тис. гектарів, що становить 27% від кількості поданих заяв.

За інформацією прес-служби Держгеокадастру
В будущее В прошлое

Навигация